Sentinel3

Tym razem trochę inaczej niż zwykle. Nie prosta i nie polegająca tylko na tapaniu. Gra Sentinel3 to gra defensywna wyprodukowana przez Origin8 Technologies Ltd. Wymaga myślenia, ale jednak, aż tak dużo do pracy w niej nie mamy. Nie nudzi się szybko, a wciąga i to czasem na wiele godzin. Gra się z każdym poziomem rozbudowuje i utrudnia nam życie, a poziomów jest aż 20. Zacznijmy może najpierw od włączenia gry.

Po lewo i po prawo mamy kilka zakładek. Zaczniemy od tych po prawo. Od góry mamy Openfeint z takim znaczkiem jakby roślinką, jest to włączenie trybu online, dzięki niemu możemy grać z przyjaciółmi, takie w sumie to jakby portal społecznościowy dla ludzi, którzy sobie grają w różne gry takie. Znaczek ten mamy tez podczas rozgrywek gdy tapniemy pauzę. Dalej mamy opcje, w których możemy ustawić głośność muzyki i dźwięków. Muzyka przy włączenia przypomina z lekka techno-elektro, które jak najbardziej do gry pasuje. W czasie rozgrywek muzyka jest nieco spokojniejsza. Potem mamy Help i w tym instrukcję jak to wszystko działa. Dalej Quit do wyjścia. Po lewej stronie mamy tryby rozgrywek. Istnieją 3 tryby: Campaign, Endless i Classic. Ogólnie jest wiele rodzajów borni i dodatkowych pomocy, które udostępniają się z levelem. W Classic używamy broni, której nie wybieramy sobie (co możliwe jest w pozostałych trybach), tu sprawdzamy swoje umiejętności oraz to czy damy radę pokonać wrogów za pomocą podstawowego uzbrojenia. Istnieją w tym trybie też jakby podtryby: assault i enduaance, różnica polega na tym, że w jednym mamy określoną liczbę fal (o tym później), a w drugim nie. Tryb Endless, można się trochę domyślić po nazwie, że nigdy się nie kończy. Tu pobijamy swoje rekordy i nie ma określonych liczb fal. Możemy wybierać rodzaje broni i dodatkowych pomocy. Dokładniej opiszę to w trybie Campaign, do którego właśnie przejdę.

Tryb Campaign jest głównym trybem i tu zdobywamy poziomy i punkty, za które potem możemy kupić miejsce na nową broń. Gdy tapniemy na zakładkę właśnie od tego trybu pojawia nam się okienko z innymi opcjami. Tapamy na Armory.

Opcja ta jest dostępna w każdym trybie, jednak w trybie Classic nie możemy nic tu zmieniać. Po prawej stronie w małym okienku mamy kredyty, czyli inaczej pieniążki, które możemy wydać na przykład na miejsce na broń. Obok kredytów są właśnie okienka na wieże, które strzelają i dodatkowe pomoce, które są dostępne nie na pieniądze zdobyte w czasie rozgrywki, a po prostu gdy się załadują możemy ich użyć. Nie kupujemy ekwipunku, a miejsce na nie. Po zakupie miejsca przenosimy interesujący nas przedmiot na nowo kupione miejsce. Niestety miejsca wraz z wyższym levelem drożeją. Na szczęście możemy sobie zmieniać wieże i dodatkowe pomoce po prostu przeciągając na miejsce innego ekwipunku, który uznamy, że nie będzie już nam potrzebny. U góry mamy pokazane wszystkie dostępne nam bronie. Po tapnięciu na każde z nich pokazuje się nam pod spodem krótki opis co one mogą robić. Jeśli jest to jedna z wież obronnych mamy narysowane jakby dwie osie. Pierwsza pokazuje nam ilość obrażeń wieży na starcie i po ulepszeniach, które robimy już w trakcie rozgrywki (potem napiszę jak), a druga oś pokazuje nam ile kosztuje postawienie wieżyczki (pierwsza liczba) i jej ulepszenie (kolejne liczby). Tapamy Back i wchodzimy w Commander.

Commander jest to nasz przywódca, który czynnie bierze udział w walce. W czasie rozgrywek zdobywamy punkty, które wyświetlają się nam w okienku z napisem Points. Pod tym okienkiem możemy ulepszać naszego właściwie głównego bohatera i przywódcę.  Za te same kredyty co kupujemy miejsca na bronie możemy kupować różne jakby moce naszemu przywódcy. Są one w lewym dolnym rogu i po tapnięciu na każde z nich mamy krótki opis. Ulepszeniem robota jest np mozliwość przemieszczania się do różnych bram na mapie, uzdrawianie bramy, przy której aktualnie stoi itp.  W każdej rozgrywce mamy też do wyboru poziom trudności: Easy, Medium, Hard i Psycho. Przejdźmy do rozgrywki i jej zasad.

Po tapnięciu Start mamy ukazaną planszę i kilka bram. Będą do nich szły różne stworki (nie do wszystkich) i musimy rozstawiać wieżyczki (mamy pokazane je u dołu ekranu) tak by broniły bram i nie pozwoliły stworom ich zniszczyć. Gdy stworki zniszczą jedną bramę, biegną do drugiej, na niektórych mapach, po przebiciu się przez drugą bramę przegrywamy, na innych istnieje jeszcze kolejna brama. Bronimy najlepiej bramy pierwszej tak by stwory nie przedostały się do tej bliższej przegranej. Pod kółeczkami z wieżami mamy sumę pieniążków, za które możemy je kupić. Pieniążki pokazują nam się w lewym górnym rogu w pasku który oznaczony jest znaczkiem $. Nad pieniędzmi mamy pokazaną liczbę, które już przeszliśmy na liczbę wszystkich fal. Nad falami pokazują się nam punkty, które do tej pory zdobyliśmy. Jedną falą nazywa się masę potworków, które pojawiają się na planszy w krótkim czasie. Jeśli je zabijemy pokazuje nam się po lewej stronie taki jakby raport. U góry ekranu przed każdą kolejną falą pokazuje się nam rodzaj robaczka i jego odporność. Najsilniejsze są te co mają zapełnione całe 5 kresek odporności. Jednak zwykłe robaczki nie mają tej odporności, aż tyle. Co jakiś czas pojawia się fala składająca się z jednego lub kilku potężnych stworów, które mają 4-5 kresek odporności. Wtedy najczęściej przydają się umiejętności specjalne. U dołu ekranu, po prawej stronie możemy zauważyć strzałkę w dół a pod nią dwanaście milimetrowych krateczek, które z czasem się zapełniają. Gdy tapniemy na nią otworzą nam się umiejętności specjalne. Nie zawsze jednak możemy ich użyć. U dołu każdej umiejętności mamy mamy też takie krateczki. Każde użycie takiej umiejętności kosztuje tyle krateczek ile pod nią jest. Po użyciu zabierane są te spod strzałki. Tak więc jeśli załaduje nam się 5 krateczek i jakaś umiejętność kosztuje 3 krateczki to ją możemy spokojnie użyć i zostaną nam dwie kratki, jeśli jednak chcielibyśmy użyć jej jeszcze raz to niestety nie będziemy mogli. Jeśli naciśniemy jeszcze raz strzałkę wszystko nam zniknie, a jeśli tapniemy raz jeszcze będziemy mieli pokazane wieże, które mamy dostępne. Nad strzałką pokazane mamy życie naszego przywódcy. Zawsze stoi przy, którejś z bram i pomaga nam bronić. Jeśli tapniemy na ten kwadracik z jego wizerunkiem to pokażą nam się do aktywowania jego specjalne umiejętności, które wykupiliśmy wcześniej. U góry, z prawej strony mamy też przycisk szybszego przewijania. Jeśli nie chce nam się czekać aż robaki czy stwory się dowloką wciskamy to i czas się przyśpiesza. Obok tego mamy przycisk pauzy. Po jej włączeniu pojawia się nam jeszcze kilka dodatkowych przycisków. Najbardziej po lewo mamy nie zamknięte koło kończące się strzałką, znaczy to żeby zacząć level od początku, obok mamy aby wyjść z rozgrywki, pod strzałką do szybszego przewijania są ustawienia i jest tam to samo co w opcjach w głównym menu, niżej mamy znaczek do trybu online.

Myślę, że teraz już możecie spokojnie siąść do gry i bronić swojej twierdzy przez wiele godzin. Gra świetnie zajmuje czas i się szybko nie nudzi. Coraz to nowe bronie, umiejętności i stwory sprawiają, że jesteśmy ciekawi co dalej i czy damy rade wytrwać przez tyle fal, a ładna grafika cieszy oko. Niestety gra nie jest za darmo, jednak serdecznie ją polecam.

Ocena: 6/6

qrcode-app

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (3 głosów, średnia: 5,00 z 5)

Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Przeczytaj poprzedni wpis:
the night flier
The Night Flier – zabawny nietoperek

Kolejna z serii prostych i ciekawych, zręcznościowych bez wysiłku, umysłowego jedynie. Mowa o The Night Flier, nocnym małym podróżniczku, który...

Zamknij